JOMLAH KLIK UNTUK TAHU LEBIH LANJUT

>

Wednesday, August 10, 2011

23 Mei 2011 : 9.00 pagi

Agak-agaknya siapa yang menelefon aku pagi-pagi begini ya?

Kalau suruh aku teka sendiri...Memang aku tiada jawapannya dan sebenarnya aku agak malas nak meneka...

Sudahlah 3 kali deringan...pada aku jika 3 kali deringan bermakna penelefon sebenarnya memang berniat nak menelefon tetapi apabila aku sudah berlari nak menghampiri telefon bimbit aku...deringan itu mati begitu sahaja. Tak pastilah sama ada sengaja atau tidak sengaja dan prinsip aku mudah sekali...jika penelefon tidak menelefon semula (1 miscall) sahaja...aku memang tidak akan telefon semula. Yalah manalah tahu jika tiba-tiba dia sudah tidak jadi menelefon semula. Lagipun nombor yang tertera di skrin telefon tu memang tiada dalam peti simpanan telefon aku. Maaflah ya...jika nombor yang tidak dikenali...aku memang tidak akan telefon semula. Takut! Sekarang ni macam-macam perkara boleh berlaku...Tak kisahlah sama ada orang nak kata aku konservatif atau tidak. Itu terpulang kepada mereka. Itu hak asasi mereka kan untuk berkata apa. Negara kita kan negara demokrasi.

Aku tahu kita perlu hidup bermasyarakat. Aku tidak menolak itu. Aku juga tidak mahu hidup di bawah tempurung...Alamak melalut pula aku dibuatnya.

Ops sekejap ya ada pesanan ringkas masuk. Nak terlompat aku dibuatnya.

"Salam ceria dan indah. Jaga diri"

Pendek sahaja ayatnya. Si penghantar adalah si penelefon yang tukar keputusan untuk menelefon aku tadi. Pelik kan! Dalam sekelip mata dia boleh ubah keputusan daripada menelefon kepada menghantar pesanan ringkas yang sememangnya ringkas...Hmm...Siapa ya? Yang pasti bukan daripada kawan lelaki aku sebab aku sememangnya tiada kawan lelaki yang rapat.

Entah-entah ini kerja geng meja bulat aku ( hehehe kawan belajar masa kuliah dululah)...Mungkin mereka saja nak mengusik aku sebabnya antara kami berempat aku seorang sahaja yang masih belum berpunya. Yang lain-seorang dah bertunang, seorang dah bernikah dan bakal menjadi seorang ibu dan seorang lagi-Insya ALLAH akan dirisik tak lama lagi...Macam ni aku kena diamkan diri dulu dan tengok apakah langkah seterusnya yang geng meja bulat aku nak lakukan....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca blok kongsi karya. Sudilah kiranya menitipkan komentar untuk saya memperbaiki garapan ini.