JOMLAH KLIK UNTUK TAHU LEBIH LANJUT

>

Thursday, August 11, 2011

24 Mei 2011: 10.00 malam

Geram betullah. Aku tengah enak-enak tidur tadi tiba-tiba telefon bimbit aku berbunyi. Apalagi terpisat-pisatlah aku. Capai sahaja telefon, bunyi deringan itu berhenti. Penat tau...Sia-sia sahaja aku melompat dari katil. Habis tenaga aku! :) Itu kata-kata orang yang tak berapa rajinlah tu. Siapalah yang tembak aku malam-malam ni? Siapalah yang saja nak main-mainkan aku?


Tengah aku geram tu tiba-tiba pesanan ringkas pula masuk. Ringkas sungguh!


"Selamat malam. Jangan lupa basuh kaki."


Siapalah yang rajin hantar pesanan sebegitu kepada aku? Macamlah aku budak kecil kan (aku pnjam kata-kata Upin dan Ipin sekejap) Pening juga kepala aku dibuatnya. Pening-pening pun tak lama. Setengah minit bersamaan 30 saat sahaja. Tak laratlah nak fikir panjang-panjang. Ini bukan masalah negara pun!


Hati kecil aku memang sudah ada suspek utama. Siapa lagi? Geng meja bulat aku lah tu. Mesti mereka hendak lihat apa reaksi aku. Malaslah mahu membalas. Ikut sahajalah rentak permainan mereka.


Masalahnya aku sudah tidak boleh tidur. Tidur lena aku tadi telah diganggu oleh deringan tersebut. Bahayalah! Aku ni kalau tak cukup tidur, sakit kepala dibuatnya. Kalau beginilah ceritanya, alamatnya aku terpaksa buat kerja larut malamlah. Bukan 'on call' ya. Aku bukan anggota paramedik atau anggota keselamatan. Jadi tak dapatlah aku nak ke pejabat malam-malam begini.


Macam itu baik aku buat 'pancake' malam-malam begini. Aku memang suka makan 'pancake' atau lempeng lah kan. Kalau makan 'pancake' dan minum teh tarik malam-malam begini, pasti seoronok kan!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca blok kongsi karya. Sudilah kiranya menitipkan komentar untuk saya memperbaiki garapan ini.