JOMLAH KLIK UNTUK TAHU LEBIH LANJUT

>

Tuesday, August 9, 2011

20 Mei 2011 2:38 petang




Hari ini aku termenung di tepi jendela, melihat butiran hujan yang deras jatuh menimpa bumi. Kan seronok jika aku boleh bermain-main dalam hujan seperti dulu. Menjerit-jerit dan bermain-main menggelecek bola seperti di zaman kanak-kanak dahulu. Zaman yang penuh keriangan dan keceriaan. Zaman yang tiada keributan dan kekusutan.

Jika hari ini di usia begini, aku bermain seperti itu, pasti ada yang menyangkakan aku pesakit mental yang baru lari dari hospital. Hehehehe…lagi-lagi jika aku memakai pakaian putih penuh pula dengan lumpur. Sah! Ada bunyi siren ambulans yang akan berbunyi mengejar aku. Kacau nanti dibuatnya.

Sebenarnya hari ini minda aku sedang ligat berfikir. Apalah lauk makan malam yang hendak dimasak malam ini? Takkanlah nak masak lauk orang bujang, telur goreng mata kerbau dan sambal ikan bilis sahaja. Nanti ibu pasti membebel, terlalu ringkas lauk itu untuk dihidangkan kepada tetamu istimewa yang datang daripada jauh. Siapalah agaknya tetamu istimewa yang akan datang menjengah ke rumah kami malam ini. Kenapalah ibu dan ayah mahu berahsia sangat? Pelik!

Nanti malam aku akan ceritakan lagi ya kerana sekarang ini aku perlu masak dahulu…Nanti aku ceritakan apa yang aku masak dan yang paling penting siapalah tetamu yang akan datang tu…Harap-harap tak adalah kejutan itu terlalu hebat sangat. pengsan aku dibuatnya nanti

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi membaca blok kongsi karya. Sudilah kiranya menitipkan komentar untuk saya memperbaiki garapan ini.